Bedrijven worden door publiek, pers en politiek steeds meer aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Waren winst en aandeelhouderswaarde in de vorige eeuw het hogere doel, tegenwoordig staat de maatschappelijke bijdrage op nummer één. Maar vergis je niet. Het is niet enkel een ‘bedrijven dingetje’. Duurzaam ondernemen is ook voor zelfstandig ondernemers.
Als er wordt gesproken over koplopers in de ‘nieuwe economie’, wordt als snel gekeken naar bedrijven als Triodos Bank, Patagonia, Dopper en WakaWaka. Maar hoe zit het met zzp’ers? Wat doen zij al? En waar sta jij; hoe duurzaam onderneem jij?
In dit webinar van BrightPensioen neemt oprichter van Happy Planet Professionals en zelfstandig marketeer (en duurzaam zzp’er in hart en nieren) Hans Snel je mee in zijn verhaal over duurzaam ondernemen. Hij deelt wat duurzaam ondernemen voor hem inhoudt en hoe hij het handen en voeten geeft. Na het webinar kun je gelijk zelf aan de slag. Want we moeten vooral niet alleen naar de ‘grote jongens’ (blijven) kijken.
Over de spreker
Hans Snel is ruim vijf jaar zelfstandig marketeer. Toen hij in 2015 zijn onderneming Nectar Marketing begon, wilde hij gelijk zo duurzaam mogelijk ondernemen. In zijn netwerk merkte hij al snel dat maar weinig zelfstandig ondernemers wisten hoe zij dit moesten aanpakken. En ze bagatelliseren hun impact. In 2016 richtte Hans daarom Happy Planet Professionals op, een vereniging voor zelfstandig ondernemers die duurzaam (willen) ondernemen. De actieve vereniging heeft inmiddels 139 leden. Leuk weetje: weerman Reinier van den Berg is een van de ambassadeurs van Happy Planet Professionals.