• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:

5 tips om zichtbaar te worden voor je doelgroep

Heb je een aantrekkelijk product met veel voordelen voor je doelgroep? Heb je een website waar dit heel duidelijk is vermeld voor diezelfde doelgroep? Maar krijg je toch te weinig klanten? Bedenk je dan eens of je wel zichtbaar genoeg bent voor je doelgroep.

Heb je een aantrekkelijk product met veel voordelen voor je doelgroep? Heb je een website waar dit heel duidelijk is vermeld voor diezelfde doelgroep? Maar krijg je toch te weinig klanten? Bedenk je dan eens of je wel zichtbaar genoeg bent voor je doelgroep. Want je kunt nog zo’n mooi product en nog zo’n mooie website hebben, wanneer je doelgroep daar niets van ziet, dan kun je lang wachten. Om ook écht klanten te krijgen, moet je werken aan je zichtbaarheid.

Ik geef je 5 tips om beter zichtbaar te worden:

Tip 1) Organiseer een gratis workshop of informatieavond:
Dit geeft je doelgroep de mogelijkheid om heel laagdrempelig (want gratis) kennis te maken met wat je doet. Doordat mensen je echt ontmoeten geef je je bedrijf ook een gezicht. Je kunt ze iets van jezelf laten zien. Geef gratis informatie en tips, laat mensen iets uitproberen, beantwoord vragen. Zo raken mensen vertrouwd met je. En als de eerste indruk goed is, zullen ze dit ook weer doorvertellen aan anderen.

Tip 2) Schrijf blogs en plaats deze op je website:
Schrijf blogs over onderwerpen die leven bij je doelgroep. Ga in op problemen of behoeftes die je doelgroep ervaart. Geef gratis tips waarmee mensen zelf kunnen werken aan het oplossen van het probleem of het invullen van de behoefte. Zo zal je doelgroep je leren kennen als een expert en specialist. Deel je blogs ook op social media: Facebook, Pinterest, Linkedin, dat zorgt voor extra verkeer naar je website.

Tip 3) Vraag aan iedereen die je spreekt, of ze je gratis e-zine wil ontvangen:
Zo bouw je aan een database met mensen, die interesse hebben in wat jij te bieden hebt. Stuur met regelmaat (bv elke maand, of elke 2 weken) een e-zine uit met links naar gratis tips, informatie en inspiratie op je website. Zorg dat je e-zine toegevoegde waarde voor je doelgroep bevat. Vraag in elk e-zine of de ontvanger deze ook wil doorsturen aan anderen die ook interesse hebben in jouw gratis tips. Zo worden jij en je website voor steeds meer mensen in je doelgroep zichtbaar.

Tip 4) Geef een gratis webinar over een, voor je doelgroep, aantrekkelijk onderwerp:
Webinars zijn populair. Een webinar is een vorm van kennisoverdracht aan je doelgroep via het internet. Je doelgroep kan gewoon op de eigen computer inloggen en jou vervolgens zien en/of horen. Vaak kun je als deelnemer vragen stellen via een chatfunctie. Geef in het webinar informatie en tips over het vooraf aangekondigde onderwerp (waar jij specialist in bent). Omdat mensen voor het webinar nergens naartoe hoeven, kan het zomaar zijn dat veel mensen zich inschrijven. Zo wordt je zichtbaar voor een grote groep mensen.

Tip 5) Verspreid een flyer op een plek waar je doelgroep komt:
Maak een flyer met daarop de belangrijkste voordelen van jouw product of dienst voor je doelgroep. En plaats er ook een testimonial van een tevreden klant op. Zo maak je een testimonial: Neem contact op met een tevreden klant en vraag hem of haar: ’Welk probleem of welke behoefte had je toen je bij me kwam? (voor een klant van een schoonheidsspecialiste bv: een verouderde huid met rimpels) Vraag ook: ‘Wat vond je van  mijn dienstverlening (bv een speciale gezichtsbehandeling) en welke verwachting had je over het eindresultaat?’ en ‘Wat was het uiteindelijke resultaat van deze gezichtsbehandeling? Ben je tevreden?’ Schrijf met de antwoorden een korte pakkende testimonial.

Veel succes met het zichtbaar maken van je bedrijf!

Wil je reageren of heb je een vraag?
Vond je dit artikel interessant? Wil je me er nog iets over vragen? Wil je vertellen hoe jij het aanpakt? Reageer hieronder, e-mail naar studiomooon@live.nl of ga naar www.studiomooon.nl. Ik hoor graag van je!

Blogs

ZZP Agenda

Terug naar overzicht
Manuella Slof

Manuella Slof

Manuella Slof is communicatiecoach voor zzp’ers. Ze leert hen helder te communiceren met hun doelgroep, waardoor ze geen klanten meer hoeven te missen. Schrijf je in voor haar gratis e-zine met tips voor meer klanten. Kijk op www.studiomooon.nl, volg op Twitter via @studiomooon of word fan van haar Facebook pagina.

StudioMOOON wordt aanbevolen door www.ikwordzzper.nl, dé site voor startende en groeiende zzp’ers in Nederland en België.