• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:

De klantgerichte doelstelling

Wil je je commerciële doelstellingen echt bereiken, is het essentieel deze te herschrijven naar een klantgerichte doelstelling. Dat doe je door je doelgroep centraal te zetten. Dat is de beste -en in mijn ogen- enige manier om op lange termijn succesvol aan je bedrijf te kunnen bouwen.

De noodzaak van een klantgerichte doelstelling

Commerciële doelstelling

Een adviseur op het gebied van inkoopmanagement wil 5 nieuwe klanten met een extra omzet van € 100.000.

Klantgerichte doelstelling

"Ik wil 5 nieuwe klanten adviseren en op weg helpen hun inkoopprocessen rendabel te stroomlijnen."

Nu zal je denken: waarom moet ik mijn doelstellingen herschrijven? Waar is mijn € 100.000 gebleven? Dat geld komt later, als jij je werk goed doet. Of heb je wel eens tegen een potentiële klant gezegd: “Het gaat er me niet om jou te helpen, maar ik wil gewoon € 100.000 verdienen”? Nou dan…

Succesvol op lange termijn

Klanten hebben hulp nodig. Hulp die jij kunt bieden. Met jouw unieke product of dienst, aanpak en persoonlijkheid. Daarmee kun je de klant bedienen, een oplossing bieden voor hun probleem en ze een stap dichter bij succes brengen. En daar willen ze je best voor betalen. Niet voor iemand die alleen maar uit is op meer eigen omzet! Want een imago als ‘zakkenvuller’ gaat op termijn echt tegen je werken.

Blogs

ZZP Agenda

Terug naar overzicht
Karen van der Vorst

Karen van der Vorst

Dit artikel is geschreven door Karen van der Vorst, freelance communicatieadviseur van Vorstelijk Werk. Het is afkomstig uit het e-zine. Meer informatie: http://vorstelijkwerk.nl/gratis-communicatietips. Volg haar op Twitter via @vorstelijkwerk

Lees hieronder nog meer blogs van Karen: