De presentatie van je producten is goud waard voor het bedrijf. Hoe beter de presentatie, hoe groter de kans dat potentiële klanten de voorkeur zullen geven aan jouw organisatie. Dat betekent niet alleen dat je veel aandacht moet besteden aan het vervaardigen van kwalitatieve producten, maar ook dat je deze op de juiste manier verpakt. Een oogstrelende verpakking inclusief een herkenbaar etiket vormt de basis van elk goed product.
Maar wist jij eigenlijk wel hoe belangrijk het is om contact te leggen met een specialist in etiketten en labels en speciaal voor jou bedrijf etiketten samen te stellen? Dit kan jouw onderneming namelijk zowel succesvoller als efficiënter maken. In dit artikel leggen we uit waarom.
Val op
Een van de belangrijkste redenen om veel aandacht te besteden aan de etiketten op je producten is omdat je hiermee goed opvalt. Enkel een mooie verpakking is niet voldoende. Je product moet iets uitstralen. Het moet de aandacht van een voorbijganger trekken. Zeker als je jouw producten in een kraam of winkel verkoopt. Als mensen hier langs lopen, moeten ze direct enthousiast raken over een product of geïnteresseerd raken in de inhoud. Op die manier zorg je ervoor dat er meer (impuls)aankopen plaats zullen vinden.
Het is niet alleen belangrijk dat je de aandacht van een voorbijganger weet te trekken, maar ook dat je naam maakt voor je bedrijf. Door het gebruik van gepersonaliseerde etiketten zorg je voor iets herkenbaars. Iets waar mensen jouw producten aan kunnen herkennen. Zo zorg je voor meer naamsbekendheid en creëer je meer vertrouwen bij de doelgroep. Dit leidt uiteindelijk tot hogere verkoopcijfers.
Belangrijke informatie delen
Een etiket is niet alleen mooi en zorgt voor meer naamsbekendheid, maar biedt ook nog de mogelijkheid om snel andere belangrijke informatie met de klant te delen. Denk bijvoorbeeld aan een lijstje met ingrediënten. Ook de herkomst kan hiermee aangegeven worden. Bedenk dus van tevoren goed wat de koper moet weten alvorens hij het product opent. Welke informatie is echt van belang en moet kort en bondig op het product komen te staan? Die informatie kan vervolgens op een gepersonaliseerd label worden geplaatst.
Gebruik van labels voor logistieke doeleinden
Dan is er ook nog het gebruik van labels voor logistieke doeleinden. Bijvoorbeeld wanneer je webshop groeit en je magazijn ook steeds groter wordt. Hierdoor wordt het lastiger om efficiënter te werken. Zeker als je soms een hele tijd moet zoeken naar een specifiek product. Dat is niet alleen zonde van de tijd, maar levert ook nog eens heel veel extra kosten op. Daarom is het slimmer om ook labels voor logistieke doeleinden te creëren. Bijvoorbeeld labels waarmee je op stellingen duidelijk kunt aangeven welke producten hier gestald worden. Zo is het straks gemakkelijker om orders te verwerken en ben je minder tijd kwijt aan het vinden van de juiste producten.