We weten allemaal hoe snel kantoren de neiging hebben om rommelig te worden; dit geldt zelfs voor de best ontworpen werkruimten. Orde in kantoor is natuurlijk een belangrijke factor voor je bedrijf en daarom heb je voldoende opslagruimte zoals een lockerkast nodig. Je kunt natuurlijk investeren in de gebruikelijke opslagoplossingen zoals kasten en vulplanken, maar kijk ook eens naar kluisjes voor je personeel. In dit artikel bespreken we de vele voordelen die je kunt hebben als je kluisjes op kantoor of in je bedrijfspand laat installeren. Benieuwd? Lees even verder!
Lockers voor hot desking
Kantoorkluisjes worden steeds populairder op de moderne werkplek. Met een tekort aan kantoorruimte zoeken bedrijven nu naar alternatieve manieren voor medewerkers om hun persoonlijke bezittingen op te slaan. Lockers zijn hiervoor de perfecte oplossing en tevens ideaal voor hot desking! Wat is hot desking? In de eenvoudigste vorm is hot-desking een flexibel kantoorarrangement waarbij werknemers geen toegewezen bureaus hebben. Het is ontstaan om de kantoorruimte in een dure vastgoedmarkt te maximaliseren en is geëvolueerd naar gedeelde ruimtes en gedeelde apparaten.
Van lockers voor peuters tot lockers voor de gym
Met eindeloze configuraties, maten en afwerkingen zijn er erg veel uiteenlopende locker ontwerpen. Van zakelijke en neutrale lockers tot kleurrijke en zelfs modebewuste exemplaren. Je leest het goed, er zijn heel wat mogelijkheden en je kunt ze veelal op maat laten maken. Verder kunnen ze uit eender wat materiaal vervaardigd worden, zodat ze perfect in elke kantooromgeving passen. Voorbeelden van materialen zijn staal, laminaat of MFC, maar zoals reeds aangegeven zijn de mogelijkheden oneindig.
Een veilige en betrouwbare opslagplaats
Lockers nemen niet veel ruimte in beslag, maar bieden wel een rijkdom aan opslagplaats om items in op te bergen. Het zal je misschien verbazen hoeveel ruimte je kunt besparen door je kantoor-, huis- en persoonlijke spullen in kluisjes te bewaren. Als kantoormedewerker kun je veel papieren documenten hebben, lockers zijn dan erg handig om je kantoordocumenten efficiënt en zorgvuldig te bewaren. Door ze steeds in een daarvoor bestemde locker achter te laten zul je ze ook minder makkelijk kwijt raken!
Betere organisatie
Als medewerkers van vooruitstrevende bedrijven kunnen we ons maar al te goed die situaties inbeelden waarin we niet eens een pen vinden op kantoor. Daarom moet je de juiste ruimte hebben om alles op één plek te bewaren. De persoonlijke kantoorlockers voor medewerkers lossen dit probleem efficiënt op. Op die manier weten andere medewerkers exact waar ze de betreffende documenten of andere werkgerelateerde spullen kunnen terugvinden. Zeg maar vaarwel tegen het uren zoeken naar bepaalde zaken. Lang leve de lockers die ondersteunende bedrijfsartikelen op een simpele manier organiseren en hierbij het gehele bedrijf kunnen herstructureren.