Albert Heijn presenteert onderzoeksresultaten waaruit blijkt dat hun huismerk de beste is van alle onderzochte huismerken. Volkswagen meldt dat uit hun onderzoek is gebleken dat de Golf opnieuw het meest milieuvriendelijke voertuig op de Nederlandse wegen is en KPN heeft onafhankelijk onderzocht welk glasvezelnetwerk toch echt het meest geschikt is voor jou…je raadt het vast al. “Wij van WC-eend adviseren WC-eend!” Steken wij onze kop in het zand en nemen we alles klakkeloos over? Of zijn we kritisch genoeg om hier doorheen te prikken?
AOV en Google
Toch zijn er blijkbaar partijen die zonder enige gene onderzoeksresultaten presenteren waar de afhankelijkheid vanaf druipt#. Een recent onderzoek naar het surfgedrag van ondernemers op zoek naar een AOV toont dit goed aan. Een naar eigen zeggen representatieve groep van 40! ondernemers werd 2 uur lang losgelaten achter een computer. Na 2 uur volgde er een groepsdiscussie, conclusie? “de vindbaarheid van uw website is erg belangrijk”. Een ding weet je nu al zeker, dit onderzoek gaat weinig toevoegen.
Resultaten
Niet alleen zijn de onderzoeksresultaten volstrekt ongeloofwaardig, maar ook een fikse onderschatting van het intellect van ondernemend Nederland. Wanneer je het zoekwoord AOV invoert staat aovXL structureel op pagina 1. Hoe is het dan mogelijk dat in dit “objectieve” onderzoek aovXL nergens genoemd wordt? Tegelijkertijd is er wel een mooi plekje ingeruimd voor de éénpitter die het nodig vindt om de mantra van aovXL te kopiëren?
Calimero
“Heeft aovXL soms last van het Calimero-syndroom”? Dat is waarschijnlijk het verweer van de verschillende belanghebbende partijen. Nou nee, aovXL is alleen wel allergisch voor stemmingmakerij en gekleurde onderzoeksresultaten. Bovendien is Calimero inmiddels volwassen geworden, speelt mee met de grote jongens en heeft zichzelf een permanente positie verworven binnen AOV-land. Dat dit voor de immer verborgen opdrachtgevers achter dit soort onderzoeken lastig te verkroppen is, blijkt wel uit telefonische navraag bij WUA: “Wij werken altijd voor opdrachtgevers, wie dit zijn is echter niet openbaar”
Trek jij je eigen conclusie…?
- Laatste update:
- Plaatsingsdatum:
Wij van WC-eend adviseren WC-eend
Albert Heijn presenteert onderzoeksresultaten waaruit blijkt dat hun huismerk de beste is van alle onderzochte huismerken. Volkswagen meldt dat uit hun onderzoek is gebleken dat de Golf opnieuw het meest milieuvriendelijke voertuig op de Nederlandse wegen is en KPN heeft onafhankelijk onderzocht welk glasvezelnetwerk toch echt het meest geschikt is voor jou…je raadt het vast al. “Wij van WC-eend adviseren WC-eend!” Steken wij onze kop in het zand en nemen we alles klakkeloos over? Of zijn we kritisch genoeg om hier doorheen te prikken?