Hoe belangrijk is het ontwerp van de site?
Een goed ontwerp zorgt ervoor dat je representatief voor de dag komt. Om die reden is de schil (het ontwerp) datgene wat de meeste aandacht krijgt. Je kunt echter nog lang niet achterover leunen; een mooie website betekent namelijk niet direct dat je ook bezoekers krijgt. Bezoekers komen vaak binnen via de zoekmachine en zoekmachines hebben vooral heel veel aan goede, relevante teksten.
Het delen van kennis op jouw site
Je kunt teksten schrijven omdat je gevonden wilt worden op belangrijke zoekwoorden. Je kunt ook het onaangename met het aangename verenigen door belangrijke zoekwoorden te verwerken in informatie die er echt toe doet. Bijvoorbeeld door het delen van specifieke kennis die je hebt. Vaak zijn mensen te bang om hun kennis zomaar op het internet te gooien. De gedachte is vaak dat de klant het dan zelf zal proberen te doen of dat de concurrent er mee weg gaat lopen. De praktijk wijst echter uit dat dit enorm veel vertrouwen wekt richting de bezoeker; door het lezen van de informatie beginnen zij de persoon achter de website al een beetje te kennen en weten ze welke kennis je in huis hebt. De manier van schrijven en het delen van belangrijke informatie zorgt ervoor dat zij eerder contact met jou gaan opnemen.
Foto's van jezelf en jouw omgeving
De meeste ondernemers zetten niet zo heel gauw een foto van zichzelf op hun website. Toch geeft dit enorm veel vertrouwen voor de bezoeker. Ze komen er namelijk achter dat achter dat strakke webdesign geen robot zit maar een persoon. Een foto van de omgeving waarin je werkt en waarin je actief bent zorgt voor meer contactaanvragen. En wij hopen toch allemaal dat de bezoeker contact met ons opneemt?
Actiefoto's doen het ook goed
Een van onze klanten is actief in het aanbrengen van belijningen. De foto's die het meest aanspreken zijn de foto's waarbij het eigen personeel in hun werkkleding actief aan het werk is met de verfspatters in de haren. Het brengt de sfeer over die in verband gebracht wordt met de soort werkzaamheden. Dit komt heel wat geloofwaardiger over dan het gebruiken van stockfoto's waar de modellen in een door de fotograaf gekozen pose gaat staan.
Laat jouw projecten zien
Elke nieuwe pagina in Google is een nieuwe kans om met een nieuwe combinatie zoekwoorden gevonden te worden. Jouw projecten waarbij je foto's plaatst van het werk met daarbij specifieke kenmerken geven een unieke pagina. Om heel even bij de klant met de belijningen te blijven hier een klein voorbeeldje hoe zo'n tekst zou kunnen beginnen:
Aanbrengen van belijningen in distributiecentrum Kruidvat Bij het distributiecentrum van Kruidvat in Heteren hebben wij alle belijningen vervangen. Voordat wij de belijningen aan konden brengen werden alle oude markeringen stofvrij verwijderd...(enz.)
Voor deze klant zijn zoekwoorden zoals "aanbrengen van belijningen", "markeringen" en "belijningen" van groot belang voor hun zoekverkeer. Om op deze algemene woorden goed gevonden te worden kan men het allereerst proberen om hier lokaal goed op gevonden te worden. De omliggende woorden zoals "distributiecentrum" en de plaatsnaam "Heteren" zorgen voor specifieke bezoekers op uw website. Projectpagina's met alleen maar foto's maken heel wat minder kans om goed gevonden te worden!
Er zijn meer elementen die bijdragen
Natuurlijk zijn er nog veel meer elementen die bijdragen aan een goede vindbaarheid. Denk maar eens aan het aantal linkjes naar jouw website, het gebruik van zoekwoorden in titels, de gebruiksvriendelijkheid (zoals snelheid etc) en hoe je bijvoorbeeld jouw foto's benoemd. Het bijhouden van jouw projecten is echter een investering waar je ook op langere termijn veel baat bij zult hebben. Het is de moeite waard!
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het maken van een goede website of bij het verbeteren van je bestaande site? Kijk dan eens op onze 'hulp in de regio'-pagina en vindt een expert bij jou in de buurt.