Ik moest mezelf leren dat ik mezelf niet hoefde te verkopen maar mijn dienst. Dat is echt heel wat anders. Nu doe ik niets anders. Met 101designers.nl laat ik me overal zien en horen. Omdat ik er voor jou ben!
1. Jij mag er wezen
Jij mag er wezen, jij hebt iets bijzonders wat jij kunt delen met jouw doelgroep. Als je iets goeds doet voor de maatschappij mag jij er wezen. Met dat ‘iets’ bedoel ik een bijzondere dienst of een bijzonder product. Jij hebt ‘iets’ wat jou uniek maakt. En ik durf te wedden dat jij weet waar ik het over heb.
2. Wees niet verlegen
Ik merk vaak aan mijn studenten die mooie creatieve ideeën en oplossingen hebben voor klanten, dat ze zich niet of onvoldoende durven te laten zien; niet doen! Er is een systeem dat ethisch de verkoop voor jou doet. Op die manier heb je een warme verkoop.
3. Mensen zoeken jou
Als je weet dat mensen oplossingen zoeken en deze willen kopen, is het toch zonde dat jij deze waardevolle informatie of dat unieke product niet het platform geeft wat het verdient?
Kleine opdracht, groot resultaat
Vertel drie mensen van wie jij weet dat deze belang kunnen hebben bij jouw product of dienst. Geef een elevatorpitch. Wees niet bang voor reactie. Je zult zien dat ze waarderen dat je deze informatie met hen deelt. Succes!