Mijn factuur wordt niet betaald. Wat nu?
Als een klant jouw factuur niet betaalt, heb je als ondernemer verschillende mogelijkheden. In deze blog lees je welke mogelijkheden dit zijn én of administratiekosten daar ook onder vallen.
Een factuur die niet direct of zelfs te laat wordt betaald door een opdrachtgever, kan problemen opleveren voor jou als zzp'er. Zeker als dit vaker gebeurt. In dit dossier hebben we de artikelen samengevoegd die hierover gaan. Welke wettelijke betalingstermijnen gelden voor verschillende typen opdrachtgevers? En wat kun je doen als een factuur niet op tijd wordt betaald?
Als een klant jouw factuur niet betaalt, heb je als ondernemer verschillende mogelijkheden. In deze blog lees je welke mogelijkheden dit zijn én of administratiekosten daar ook onder vallen.
Veel ondernemers denken ten onrechte dat niet-betalende klanten een risico zijn dat bij het ondernemerschap hoort. Door anders tegen debiteurenbeheer aan te kijken, voorkom je problemen met wanbetalers én beperk je de bedrijfsrisico’s. Met de tips in deze blog krijg je jouw facturen snel betaald én houd je jouw klant te vriend.
Zzp'ers lopen jaarlijks miljoenen euro's mis omdat opdrachtgevers hun facturen niet betalen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van online bank Knab. Gelukkig kun je zelf veel doen om te voorkomen dat je met wanbetalers te maken krijgt. In deze blog krijg je 5 eenvoudig toepasbare tips.
Als een klant een rekening niet of niet op tijd betaalt, kan dat erg vervelend zijn. Helaas komt het weleens voor dat een rekening niet of veel te laat betaald wordt. Wat kun jij als ondernemer dan het beste doen?
Facturen die niet (tijdig) worden betaald, kosten je geld. Geld waar jij als zzp’er zo hard voor hebt gewerkt. In de praktijk blijkt dat 50% van alle facturen te laat wordt betaald. Lees in deze blog hoe je het debiteurenrisico kunt beperken. Ook lees je hoe je betaalde btw kunt terugvragen.
Als ondernemer heb je ongetwijfeld eens met wanbetalers of fraudeurs te maken gehad. Maar hoe herken je een wanbetaler of fraudeur? Zijn ze wel te herkennen? In deze blog bespreekt Martijn Pennekamp de kenmerken van wanbetalers en fraudeurs. Dit op basis van twee gesprekken die hij ooit met dergelijke ondernemers heeft gevoerd.
Niets zo vervelend als een factuur die niet direct of zelfs te laat wordt betaald. Gelukkig kennen we in Nederland een wettelijke betalingstermijn voor facturen. In dit kennisartikel lees je welke wettelijke betalingstermijn er geldt voor je factuur en wat je kunt doen als een factuur niet op tijd wordt betaald.
Een niet-betalende klant. Iedere ondernemer krijgt er wel een keer mee te maken. Gelukkig lukt het in de meeste gevallen na een aantal aanmaningen wel om je factuur te innen. Veel lastiger wordt dat als je opdrachtgever failliet gaat. Krijg je dan nog je geld? Als zzp’er sta je vaak achteraan in de rij.
Het registreren is niet gelukt. Waarschijnlijk ben je al geregistreerd met dit e-mailadres.