• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:
  • Leestijd: 3 min

Rinkel lanceert ‘AI insights’ en brengt de toekomst van zakelijke telefonie dichterbij

Rinkel heeft als eerste telecomaanbieder een unieke AI-tool geïntroduceerd waarmee ondernemers meer rendement uit hun zakelijke telefoongesprekken halen. Met de introductie van AI insights maakt Rinkel AI toegankelijk voor het midden- en kleinbedrijf door het bieden van een uitgebreide AI-speech-to-text toepassing, die automatisch samenvattingen schrijft, telefoongesprekken analyseert en het sentiment van het gesprek bepaalt. De bevindingen van AI insights staan in een overzichtelijk dashboard en via filters kunnen gebruikers gemakkelijk trends en patronen identificeren.

AI insights, dat beschikbaar is voor nieuwe en bestaande Rinkel abonnees, helpt met het krijgen van bruikbare inzichten in de behoeften en knelpunten van klanten en ondersteunt ondernemers bij het inzichtelijk maken van de mate van tevredenheid bij zakelijke gesprekken. Daarnaast biedt AI insights inzicht in trends en patronen, waarmee mkb’ers de klantervaring verbeteren, de efficiëntie verhogen en de productiviteit van hun teams optimaliseren.

Tijdens een maandenlange bètatest onder meer dan honderd klanten bleek de AI-oplossing de verwachtingen te overtreffen en bijzonder goed overweg te kunnen met de Nederlandse taal. Wat vooral opviel is dat ondernemers de functionaliteit gemakkelijk in hun bedrijfsvoering kunnen integreren. De speech-to-text toepassing verstaat de gesprekken goed en maakt samenvattingen waar gebruikers echt waarde uit halen.

Foto: AI insights - samenvatting

Jeroen van Vierzen, CEO & oprichter van Rinkel: “AI insights is ontstaan vanuit onze visie om ondernemers te ondersteunen met een eigen AI-tool, waarmee ze kostbare tijd besparen. Daarnaast is AI insights gemakkelijk te koppelen met veel CRM-systemen en hebben we het mogelijk gemaakt om gespreksdata te integreren met talloze applicaties, zoals HubSpot, Pipedrive en Salesforce. Met de input van AI insights verrijken ondernemers hun CRM-systeem en verbeteren ze de dienstverlening naar klanten.”

Hoe helpt AI insights ondernemers?

  • Samenvatting: van ieder gesprek een korte notitie met de belangrijkste punten.
  • Topics: een opsomming van de onderwerpen van het telefoongesprek.
  • Sentiment: een automatische analyse van de tone-of-voice van de gesprekken.
  • Dashboard: in één oogopslag inzicht in ontwikkelingen binnen het bedrijf en commerciële kansen.

Foto: AI insights - dashboard

Oktay Khodjasteh, Algemeen Directeur bij Oktavium: “AI insights helpt ons enorm met het inzicht krijgen in wat er speelt bij onze klanten. Zo zagen wij tijdens de bètatest dat klanten de laatste tijd vooral interesse toonden in Narrow Casting. AI insights herkende deze ontwikkeling, waarna we hier werk van hebben gemaakt en deze nieuwe service aan onze dienstverlening hebben toegevoegd. Wij hebben niet alleen bestaande klanten blij gemaakt, het heeft ons partnerbedrijf ook veel nieuwe klanten bezorgd.”

Meer informatie over Rinkel AI insights is hier te vinden

 

Rinkel helpt sinds 2014 ondernemers bij het professionaliseren van klantcommunicatie en heeft inmiddels een klantenbestand van 10.000+ gebruikers. Naast bedrijven in Nederland, bedient Rinkel sinds begin 2023 ook klanten in Spanje en staat op het punt om naar andere Europese landen uit te breiden. Rinkel won in 2020, 2021 en 2022 een FD Gazellen award.

Over Rinkel

In 2014 richtten technerds Jeroen van Vierzen en Jesper Paardekoper Rinkel op met een duidelijke visie: de manier waarop ondernemers met hun klanten communiceren drastisch veranderen. Dit alles met een toegankelijke telefooncentrale voor kleine bedrijven, waarmee je eenvoudig een vast nummer via de mobiele telefoon of computer kunt gebruiken. Geen langlopende contracten of trage support. Gewoon Rinkel.